Аналіз роботи

суспільно-гуманітарного циклу
за 2018-2019н.р.
На початку 2018-2019н.р. було сплановано роботу вчителів суспільно-гуманітарного циклу  над науково-методичною  проблемою: 
«Соціалізація особистості учнів на уроках суспільно- гуманітарного циклу».
У 2018-2019 н.р. було досліджено теоретично-наукові принципи проблеми за допомогою самоосвіти, виступів на міських та шкільних методичних, педагогічних радах, участі у семінарах. Виявлено, що сценарій новітньої освіти передбачає індивідуально-орієнтовану роботу педагога з учнями, тобто персональний характер виховання з урахуванням  індивідуально-психологічних особливостей учнів, бережливее відношення до їх інтересів і потреб. Головна мета роботи шкільної методичної комісії - допомога педагогічним кадрам у реалізації актуальних завдань розвитку, вдосконалення і підвищення професійної майстерності та рівня психологічної підготовки педагогів; активізація творчого потенціалу; формування здатності до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються в зв’язку з переходом на новий зміст; вивчення досвіду роботи вчителів, узагальнення здобутків, організація обміну досвідом. Уся діяльність методичної комісії суспільно - гуманітарного циклу здійснювалась на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспективу згідно з програмою розвитку, включаючи багатопланову та різноманітну за змістом і формами роботу з метою забезпечення безперервного зростання професійного рівня вчителів і реалізації науково-методичної проблеми.
Члени методичної комісії працювали над розв'янням першочергових завдань навчання та виховання учнів за сучасних умов. З урахуванням рівня організації навчально- виховного процесу, особливостей учнів, учителів. Члени методичної комісії працювали над вирішенням наукової, методичної та виховної проблем.
 Наукова проблема і забезпечення високого рівня якості та творчих здібностей учнів на основі високого рівня професіоналізму вчителя у світлі вимог закону України «Про загальну середню освіту», національної доктрини розвитку освіти України.
Діяльність методичної комісії вчителів суспільно - гуманітарного циклу в 2018-2019н.р. спрямовувалась на виконання таких завдань:
- удосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, методичної і фахової підготовки вчителів;
- здійснення інформаційно-нормативного, методичного забезпечення педагогів;
- вивчення і впровадження перспективного педагогічного досвіду;
- узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
- впровадження найбільш ефективних технологій навчання та виховання  школярів;
- розвиток  позитивної мотивації творчості педагогів, мотивації до навчання учнівського колективу;
- створення умов для підвищення творчої активності педагогічних кадрів та учнів, особистісного та професійного зростання кожного вчителя та учня;
- системний моніторинг впливу впровадження технологій на розвиток особистості учня;
- залучення вчителів до друку у фахових журналах своїх методичних наробок, відкритих уроків, позакласних заходів;
- активізація й урізноманітнення роботи вчителів із слабкими та невстигаючими учнями з метою підвищення якості знань;
- розвиток творчого потенціалу обдарованих учнів, підготовка дітей до творчих та інтелектуальних конкурсів;
- проведення системної підготовки учнів до здачі ДПА,ЗНО.
- створення системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, підвищення рівня методичної роботи.
За 2018-2019 н.р. всі вчителі методичної комісії виконали навчальні програми відповідно календарних планів.
Протягом року велася робота з обдарованими та відстаючими учнями. Також здійснювалася навчальна та виховна робота як на уроках, так і в позаурочний час.
Діяльність  вчителів  була спрямована на розвиток творчого потенціалу учнів, залучення їх до різних видів позаурочної діяльності.
Шкільне методична комісія вчителів суспільно - гуманітарного циклу особливу увагу приділяє:
·        Теоретичному вивченню документів сайтів МОН, ДОІППО, обласного Департаменту освіти,;
·        Практичне втілення на уроках історії України та всесвітньої історії завдань, що витікають з цієї проблематики.
·        Залучення дітей до участі в олімпіадах школи, району та творчих конкурсах.
·        Позаурочна робота з предмета, що розвиває громадянську позицію, патріотизм, національну свідомість та творчі здібності.
Кожний з цих напрямків роботи охоплює певну складову роботи над проблемою соціалізації учнів у суспільстві та відіграє свою роль.
Навчально-виховний процес через викладання суспільних дисциплін наповнювала вирішенням таких проблем, як формування у юних громадян України патріотизму, національної свідомості, активної життєвої позиції; розкриття шляхів інтеграції в українське суспільство національних меншин і корінних народів, котрі проживають на території Дніпропетровщини; вивчали різноманітності їх культур та природи взаємодії між собою, можливістю трансформації міжетнічної культури у специфіку нашого регіону.
Основним критерієм добору змісту та методики навчальних  суспільствознавчих матеріалів були загальнолюдські цінності, такі як: толерантність, повага до прав людини, взаєморозуміння, солідарність, свобода, громадянська відповідальність та професійність.
         Згідно плану роботи, протягом року було проведено 5 засідання методичної комісії з урахуванням різних форм роботи: «методична скринька», «засідання професійного клубу», «ярмарок педагогічних ідей». На засіданнях розглядалися питання як теоретичного, так і практичного характеру, обговорювалися актуальні питання філологічної, історичної освіти, проводився обмін досвідом з методичних проблем.
Протягом року вчителями велика увага приділялася роботі з обдарованими дітьми. Протягом першого півріччя було проведено шкільні олімпіади з української мови та літератури, історії, англійської мови , конкурс знавців української мови та літератури ім.П.Яцика, мовно-літературний конкурс ім..Т.Шевченка, до яких було залучено учнів 4-11 класів.
           Високої  результативності в  роботі з обдарованими учнями досягли вчителі Гордієнко Л.В(українська мова і література, 8 клас),   Мухіна О.О(ІІ місце, українська мова і література , 10 клас).  Учень 5 класу Ребрик Іван брав участь у конкурсі на кращий лист про маму.
         Учні  під керівництвом вчителів  взяли активну участь у різноманітних  Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах, а саме: У Всеукраїнському інтерактивному конкурсі юних суспільствознавців «Кришталева сова-2018» під керівництвом вчителя історії та правознавства  Евдомахи А.П.
Протягом навчального року учні школи залучались до участі в обласних, всеукраїнських творчих конкурсах.
На засідання методичної комісії запрошувались директор школи та заступники навчально-методичної та виховної роботи, бібліотекар. Всі члени вчителів  гуманітарних дисциплін проявляли ініціативу, працювали креативно, були активними в обговоренні визначених питань, готували повідомлення, доповіді, презентації, а також ділились своїм досвідом. Засідання проводились за «круглим столом», з використанням інтерактивних технологій.
В період між засіданнями проводилась така робота: відвідування та обговорення відкритих уроків, індивідуальна та групова діяльність з підготовки завдань для учнів, які виявляють підвищений інтерес до предмета, проведення анкетування серед учнів 5-8 класів з метою виявлення схильності до вивчення предметів, педагогічні читання, огляд методичної літератури та аналіз моніторингу якості знань учнів.
Протягом року велика увага приділялася самоосвіті вчителів. Підсумком роботи вчителів стали виступи на засіданнях методичної комісії та на засіданні педагогічної ради.
У 2018-2019 н.р. вчителі Вотінцева В.І , вчитель української мови та літератури, та вчитель Воробйова А.В, зарубіжна література, у березні приймали участь у фестивалі педагогічних інновацій Дніпропетровщини .
Аналіз роботи вчителів суспільно – гуманітарного циклу у 2017-2018 н.р. свідчить, що в цілому робота є задовільною. Потребує покращенн янапрямок роботи щодо розповсюдження передового педагогічного досвіду, друкування вчителів у фахових журналах та газетах.
 Творчо працював колектив у пошуках та впровадженні нових ефективних нетрадиційних, інноваційних методів та форм навчання. Протягом навчального року вчителі приділяли велику увагу самоосвіті з метою теоретичного поглиблення знань   та практичного застосування в роботі. На засіданнях методичної комісії були проведені науково-методичні обговорення з питань навчально-методичного забезпечення вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін і впровадження передових педагогічних технологій.

Комментариев нет:

Отправить комментарий